בית
מדריכים
קבוצות
ארועים

אהלן חברים, מדריך זה פורסם בקהילת הומיז ישראלים בניו יורק.

הורידו והצטרפו לקהילה

download from Apple App Store
download from Google Play
Ran Harnevo
Ran Harnevo published a new  guide
טיול מרהיב של 9 ימים במונטנה, אידיאלי לקיץ!

מונטנה היא האחת המדינות הכי יפות בארה״ב - רכסים מדהימים של הרי הרוקיז, אינסוף נהרות, פארקים לאומיים, חיות בר מכל הסוגים, ותשתית נהדרת למטיילים. היתרון הגדול במונטנה הוא המזג אוויר שלה בחודשי הקיץ, או במילים אחרות: לא חם מדי, וגם לא מפוצץ בתיירים. המדינה היא יעד נפלא לטיול מאמצע יוני ועד אמצע ספטמבר. אנחנו הגענו אליה ל-9 ימים, ובחרנו לעשות אותה ברכב ולא בקראוון. הסיבה די פשוטה - יש שני National Parks מרהיבים במונטנה, Yellowstone האגדי, ו-Glaciar Park המדהים והפחות מוכר. בכל אחד מהפארקים אפשר לבלות כמה ימים, אז החלטנו לרכז את הטיול סביב שני הפארקים ולשכור בתים בסמוך אליהם, כך שנוכל לסוע אל הפארק והחוצה ממנו כל יום. זאת אחת המדינות הכי יפות שביקרנו בה בארה״ב (יחד עם קולורדו). הנה המסלול שלנו.

יום ראשון: נחיתה ב-Bozeman

את הטיסה הלוך כדאי להזמין ל-Bozeman. בקיץ יש טיסות ישירות מניו יורק, אבל אין בעיה גם למצוא טיסה עם קונקשיין. זאת עיר לא גדולה, עם שדה תעופה קטן ונעים. שוכרים רכב מראש בשדה (אני תמיד משתמש ב-carrentals.com), מצטיידים באוכל בעיר עצמה, ומתחילים לסוע דרומה לכיוון ילוסטון. זאת נסיעה מרהיבה כבר מהק״מ הראשון. תוך פחות משעה ואתם ביעד.

אז איפה ישנים בילוסטון? אנחנו הזמנו בית בעיירה קטנה שנקראת Gardinar. היא ממוקמת פחות משני קילומטר מהכניסה הצפונית של ילוסטון, והיא מזכירה סרטים ישנים של מערב פרוע: כמה חנויות, כמה בארים עם המון בירה וצ׳יפס, הכל באמצע עמק מהמם ביופיו. בקצה המזרחי של העיירה עובר נהר, ותוכלו למצוא הרבה בתים על גדת הנהר (בבוקר רואים עדרים שלמים של צבאים שמגיעים לשתות מים). ניתן למצוא עוד הרבה בתים באמצע השומקום צפונית ל-Gardinar, המחירים סבירים אבל צריך להזמין מוקדם. הכל בטבע, ובאיכות מעולה. אפשר לנסות למצוא בתים ב-Airbnb, אבל בשומקום של מונטנה גם Vrbo הוא אתר מאוד שימושי. הגענו ביום הראשון, התמקמנו בבית, שמנו קצת בשר על האש. וזהו...

יום 2-4, ביקור ב-Yellowstone

כמה שלא תשמעו על ילוסטון, הפארק הזה עדיין יהמם אותכם. הפארק זכה לפרסום בגלל הגייזרים המטורפים שלו, מים חמים שיוצאים מהאדמה ומייצרים צורות על הקרקע שמזכירות את מאדים הרבה יותר מאשר את כדור הארץ. אבל יש בילוסטון הרבה יותר - המון מסלולי הליכה לכל המשפחה, אגמים ונהרות, והמון המון בעלי חיים: דובים, מוסים, ובאפלו שתוכלו לראות בכמויות. אנחנו בילינו 6-8 שעות בפארק כל יום. בכניסה אליו תקבלו מפות, כל המסלולים והאטרקציות מסודרות היטב (אמריקאים!), ויש אינסוף מה לראות. באמת. לנו 3 ימים הספיקו. יש לא מעט אנשים שמתחילים פה ובמקום לעלות צפונה יורדים דרומה ל-Titon National Park, עוד פארק לאומי עוצר נשימה בוויומינג ואיידהו.

עוד טיפ קטן ששווה זהב: כמה קילומטרים לפני היציאה מהפארק חזרה לגארדינר, יש מסלול הליכה של חצי שעה שמוביל לנהר שזורמים בו מים רותחים. בסוף יום מאובק עצרנו שם תמיד, ונכנסנו למים עם הילדים. אתם באמצע שומקום, הכל טבע מסביב, ואתם עושים אמבטיה בתוך נהר. מדהים!

יום 5 - נסיעה ושינה ב-Great Falls

את הנסיעה מילוסטון ל-Glacier Park אפשר לעשות ממערב או ממזרח לפארק. אנחנו ממליצים בחום להגיע ממזרח. המערב מערבי. ממזרח לפארק תמצאו את עצמכם נוסעים שעות בתוך כלום ושומדבר: נוף עוצר נשימה של חוות עם בקר, הרים מסביב, וכמעט אף נפש חיה לאורך הדרך פרט לתחנות דלק שמזכירות את ״קפה בגדד״. חוויה מדהימה. אנחנו חילקנו את הנסיעה ליומיים והזמנו Bed & Breakfast ב-Great Falls, עיר גדולה וחסרת אופי באמצע שומקום. הדרך אליה אבל מלאה במקומות שאפשר לעצור בהם - נהרות, ראפטינג, סתם מקומות לפיקניק. יום נהיגה בטבע.

יום 6-8 - Glacier National Park

היום השישי מתחיל בנסיעה עד לכניסה המזרחית של הפארק. הנסיעה אל הפארק יפהפיה, אבל מהרגע שאתם נכנסים נעתקת לכם הנשימה: אגמי טורקיז, הרים, דרכים סלולות עם מצוקים מכל הצדדים, טבע בעוצמה שקשה לתאר. Glacier Park הוא בעצם ההתחלה של הרוקיז הקנדיים. הפארק גובל בקנדה והפסגות של ההרים בו הם מהגבוהות באמריקה. ביום הראשון בפארק שווה לנסוע לאורכו, לעצור למסלולי הליכה קצרים, ולתצפית על החיות בסביבה. יש בפארק המון דובים (!), אבל גם עיזי בר לבנות מרהיבות, עופות דורסים, מוסים, כמעט במרחק נגיעה.

בסוף היום הראשון יצאנו מהכניסה המערבית של הפארק אל הבית שהזמנו. היישוב הקרוב ביותר לפארק הוא נקרא West Glacier. גם שם הזמנו בתים מראש, ויש יותר כי הפארק מתוייר פחות. הבתים קרובים מאוד לכניסה המערבית, כך שאת רוב החיות גם תוכלו לראות מהמרפסת של הבית שתיקחו. אפשר לקנות שם אוכל, להעביר את הלילה, ולהיכנס חזרה לפארק ליום נוסף. אנחנו היינו בפארק יומיים והרגשנו שלא הספקנו את כולו. הטראקים פה קשים יותר, אבל האתגר שווה.

עוד טיפ קטן: בפסגות ההרים יש קרחונים ענקיים שאי אפשר לטפס אליהם. בצד המערבי וה״מערבי״ יותר של הפארק, תוכלו למצוא טיסות מסוקים של 45 דקות מעל הפארק. זה לא זול, $150 לאדם, אבל מדובר באחת החוויות הכי חזקות שאנחנו זוכרים מהטיולים שלנו. אפשר פשוט להגיע עם האוטו ולעמוד בתור. אנחנו עשינו את זה ביום האחרון, בדרך לשדה התעופה, ויצאנו משם בהיי!

יום 9 - טיסה הביתה

בסמוך לפארק יש שדה תעופה קטנטן שנקרא Great Falls International Airport. קל מאוד להזמין טיסה משם לדנבר או יוטה ומשם טיסה לניו יורק. גם את החזרת הרכב צריך להזמין לשם. השדה קטן, אין תור, והחזרה משם הביתה חלקה וקלה.

זה הכל: 650 מייל של אושר. הרבה נהיגה אבל יפה כל כך. הנה לינק לכל המסלול בגוגל, למי שצריך https://bit.ly/2LMeCAe

כל שאלה, תהיה, בקשה, תרגישו חופשי.