Israelis in L.A
שוט ג׳ינג׳ר

על ידי המטבח של תומר

מרגישים קצת חולים? חלשים? עוד מעט מזג האוויר יתקרר וצריך איזה בוסט טוב למערכת החיסון. טבעי וקל להכנה (בסופר שוט כזה עולה 3-4$ ) המתכון הוא בערך ל10 שוטים, מומלץ לקחת שוט אחד כל יומיים. כוס מיץ תפוחים כפית כורכום 100 גרם ג׳ינג׳ר טרי 2 כפות דבש מיץ מליים אחד מיץ מלימון אחד לטחון הכל בבלנדר ולסנן. נשמר עד שבוע במקרר. לפזר קצת פלפל שחור בשוט עצמו. לבריאות.

לחם טחינה ללא גלוטן

כוס מדידה חד"פ לשתייה קרה 1/2 כוס טחינה גולמית 2 כפות סילאן כפית אבקת אפייה 1/2 כפית מלח ללחם מלוח / 1/2 כפית סוכר ללחם מתוק 1 כוס קמח תפוחי אדמה 4 ביצים טרופות שומשום בקערה גדולה נערבב טחינה עם סילאן ואבקת אפייה. נתחיל להוסיף בהדרגה מלח וקמח תפוחי אדמה ונערבב היטב. נכניס פנימה ביצים טרופות תוך כדי בחישה. נשמן תבנית אינגליש קייק וניצוק לתוכה את בלילת הלחם. נפזר שומשום בנדיבות ונאפה בתנור חם על 180 מעלות למשך 20 דקות. מתקבל לחם אוורירי אך בשרני במרקם מעולה.

Mammoth lake

על ידי Tali Magen

איזה מקום כיפי ומקסים! הנופים מהממים, העיירה ממות לייקס עצמה היא קטנה וחמודה, למרות שהיינו בלייבור דיי לא הרגיש יותר מדיי המוני, יש מסלולי טיול לכל הרמות ואפילו אם לא מטיילים יש כל כך הרבה מה לראות ולעשות.

כדאי להתחיל במרכז המבקרים בכניסה לעיר, להתייעץ עם הריינג'רים ולקבל מידע על כל הדברים שיש לעשות.

מסלול מקסים במיוחד שעשינו נקרא McLeod Lake - מסלול שעולה קצת ואז מגיע לאגם שאפשר להכנס אליו (ילדים + מי שלא רגיש לקור), אפשר גם להקיף את האגם.

עוד מסלול שעשינו היה לdevil's postpile ולrainbow falls. הpostpile זה מבנה בזלתי שנוצר כתוצאה מהתפרצות של הר געש דרך קרחון - מאד מיוחד! כדי להגיע לשם צריך לקחת שאטל מה-adventure center (8$ למבוגר, 4$ לילד). ירדנו בתחנה 6, צעדנו לpostpile, המשכנו ברגל לrainbow falls, וחזרנו לתחנה 10 שם אפשר לקנות גלידה ולקחת את השאטל חזרה. וכן, בהחלט היתה קשת במפלים

בadventure center עצמו יש הרבה פעילויות לילדים אז כדאי להקדיש לשם זמן, ומשם גם עולה רכבל לפסגה. שנקרא gondola. בפסגה הנוף כמובן מהמם, יש מרכז מבקרים חמוד, וראיתי שיוצאים משם 2 מסלולי טיול שלא עשינו אבל זה נראה לי מגניב לאללה. כרטיס לרכבל לא זול - כ35$ למבוגר, ועל כל מבוגר מקבלים 2 כרטיסי ילדים ללא עלות נוספת.

בדרך חזרה מהadventure center אפשר לעצור בearthquake fault - איזור שבו נוצר סדק עצום בקרקע כתוצאה מסדרה של רעידות אדמה.

היינו גם במין מוזיאון חביב - Mammoth museum at the hayden cabin - בקתה היסטורית משוחזרת. יש בחוץ דשא ומשחקים לילדים אז זו נקודה טובה להתאווררות.

שתי נקודות תצפית שלדעתי מעניין לבקר בהן - Minaret Vista בה מגיעים עם הרכב ממש עד נקודת התצפית כלפי ההרים, וPanorama Dome בה משקיפים על העיירה ממות לייקס ויש אליה עליה לא ארוכה.

המלון שישנו בו נקרא Best Western Plus High Sierra - מומלץ.

אייבי – המקום שכולם מדברים בתל אביב עליו של האחים דוקטור

על ידי יעל מוריס- לא סוגרת ת׳פה

כולם מדברים על המקום החדש של האחים דוקטור, אלו שהביאו לנו את השיפודייה המודרנית “האחים”, את הבר המקסים “דוקטור” ועוד כמה דברים בדרך. עכשיו הם פתחו בפינת הרחובות לינקולן וסעדיה גאון מקום קייצי ומרענן, ללא ספק המקום הלוהט של הקיץ הזה – אייבי. הציטוט בתפריט (From Somewhere in the Mediterranean) והספינה בתמונת הפרופיל בפייסבוק של המקום, לא משאירים מקום לספק שהמקום נקרא על שמו של אייבי נתן, איש ספינת השלום וקול השלום, פיסת נוסטלגיה מהילדות, והכל ביחד נועד לקחת אותנו לאוירה ים תיכונית ומאכלים של ים.

ואם כבר אוירה ים תיכונית, אז פתחנו בטעימה של כמה יינות מקומיים, ובחרנו בכוסות של יין אדום מהמם –להט אדום, כרם אורטל 2016 (53 ₪ לכוס, 221 ₪ לבקבוק) – שם הולם לקיץ הישראלי, שבינתיים עושה לנו קצת הנחות, ומאפשר לשבת במרפסת של המקום מבלי לנגב אגלי זיעה.

התפריט משתנה מערב לערב, אבל שומר על חלוקה קבועה. פתחנו עם מנה מ-קטנות: מוגש עם לחם. המנה עימה פתחנו היא פאבה (22 ₪), גרסה עדינה של חומוס שעשויה משעועית צהובה. ואכן זה היה עדין ונפלא, מנה ענוגה לפתיחת ארוחה משובחת.

עברנו בתפריט ל-נאים / כבושים / מעושנים, ובלי לקרוא יותר מדי בחרתי במעושן הראשון שראיתי: פורל מעושן, קרם פרש, סלט שומר, נענע, עלי שומר ותפוח ירוק (48 ₪). אז אני לא אוהבת שומר, ונענע אני אוהבת רק בתה, אבל כשחומרי גלם איכותיים – המנה נפלאה. הצלחתי להימנע מהירק, והתענגתי על הדג העסיסי בקרם פרש, ובאמת שהוא לא היה צריך שום דבר, הוא עמד יפה בפני עצמו.

התלבטנו איך להמשיך. דילגנו על רשימה של סלטים, ובהמלצת המלצרית קפצנו ישר לחלק בתפריט שנקראדגים ופירות ים, וממנו לקחנו שתי יחידות של ג’רבידה צלויה, גרגיר, לימון (21 ₪ ליחידה). אמנם המלצרית הזהירה מהעצמות, ובכל זאת לא היינו מוכנות להתעסקנות יתרה בשליפת עצמות מהפה, ובמקרה הגרוע, כמעט החנקות ושיעולים לשחרור עצם מהלוע. אז הדג טעים מאוד, זה נכון, אבל לא שווה את ההתעסקות. אני לא מהמשחקים באוכל, אוכל צריך לאכול!

אז לפיצוי, המשכנו עם דג יותר בטוח, פילה בלי עצמות של בר ים ברוטב חריף של פלפלים וארטישוק ירושלמי (88 ₪) אני לא זוכרת שזה היה חריף במיוחד, אולי זה בגלל שכבר הייתי בכוס יין השנייה, אבל מה שבטוח, זה היה נפלא.

בדרך כלל בשלב הזה, עם רוב האנשים שאני נפגשת, הם מרגישים שאכלו מספיק, ואני מתביישת לספר להם שאולי הבטן שבעה, אבל העיניים שלי חייבות עוד מנה אחת לפחות. לא עם קרן קורלי, מהנדסת מזון ומנהלת את מכון המחקר הסנסורי המצליח ביותר בארץ. איתה, אני יודעת, תמיד תהיה הסכמה להזמין עוד מנה. אגב, אני חושבת שהיא בכלל לא הסתכלה בתפריט, היא הפקידה את גורלה בידיי, וסמכה על כל הבחירות שלי, שלשמחתנו היו מאוד מוצלחות.

אז חזרנו לחלק בתפריט שדילגנו עליו, ל-ירקות, ולקחנו טליאטלה אליו אוליו, שום, שאטה, פטרוזיליה וגבינת מנצ’גו (68 ₪). פסטה זו דרך נפלאה לחתום ארוחה, זה פחמימה, זה מנחם, זה ממלא, וזה היה ממש טעים, לא שאני יותר מדי זוכרת, כי בשלב הזה, בלי לדעת, הכוס השניה שלי התמלאה קצת מהכוס השניה של קרן, ואפשר לומר שהייתי בחצי הכוס השלישית של היין האדיר הזה שליווה לנו את הארוחה.

הקינוחים לא מופיעים בתפריט, והמלצרים סיפרו לסועדים מה האפשרויות. קרן זעזעה אותי כשבחרה בנחרצות מוחלטת במנה הישר מהאייטיז – קרם בוואריה.

אני, אדם עם חייך הרבה פחות מתוק, בחרתי במנה חמצמצה-מתוקה – יוגורט עם דבש ואגוזים. אני חושבת. אני זוכרת שזה היה מושלם, בדיוק הסיום המרענן שהייתי זקוקה לו. את קרם הבוואריה טעמתי, והוא היה בדיוק כמו שזכרתי משנות ה-80, הרבה יותר מדי מתוק בשבילי.

אז לא סתם כולם עפים על המקום הזה, הוא באמת המרענן הרשמי של הקיץ. וחוץ מהאוכל הנפלא, גם שירות מעולה, אוירה נכונה, במיוחד שכאמור הקיץ עוד לא הכה בכל כוחו, ובעיקר בעיקר החברה היתה נכונה, היא היתה אוזן קשבת ביום שבו לא סגרתי ת’פה ביותר ממובן אחד, אבל אפשר קצת להבין אותי, בכל זאת זה היה היום שבו בעלי לעבודה, האיש שהיה לצידי שלוש וחצי שנים, יצא לדרך חדשה והשאיר אותי נטושה. גלעד, שיהיה לך בהצלחה (אני יודעת שאתה עושה לייקים לפוסטים שלי בלי לקרוא אותם, אז כנראה שלא תדע לעולם שהקדשתי לך פסקה).

אייבי Abie

לינקולן 44

תל אביב

03-7775161

פייסבוק

אינסטגרם

אהבתם את הפוסט? רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של ‘לא סוגרת ת’פה’?

לחצו על כפתור ה- עקבו אחרי – למעלה משמאל – הכניסו את כתובת המייל שלכם

ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם משהו חדש,

או עשו Like בעמוד הפייסבוק של לא סוגרת ת’פה

ארוחת ערב בטורטייה

על ידי המטבח של תומר

אחד המצרכים שכיף להתרגל אליהם בלוס אנג׳לס זו הטורטייה, קמח או תירס, אפשר לשים בה הכל והיא קלילה ודקה. הילדים עפים על זה. השילוב שלי של טורטייה לארוחת הערב זריזה הוא: ממרח אבוקדו, ביצה קשה, זיתי קלמטה, עגבניות שרי ופרושוטו. *את הטורטייה יש לחמם במחבת ללא שמן על מנת שתתגמש ויהיה אפשר לגלגל אותה.

מפלי הניאגרה

על ידי ישראלים מטיילים בארה״ב

‏Niagara Falls אני מצרפת את הפוסט הסופר מפורט וממש מעניין של Ifat Stern Sabach מפלי הניאגרה המרשימים שבעצם נמצאים גם על שטח ארצות הברית וגם על שטח קנדה, ידועים ליפים יותר כאשר מסתכלים עליהם מהצד הקנדי ולכן הגענו לקנדה. 1.הגעה- לניגארה פולס הגענו בטיסה של שלוש וחצי שעות מוגאס לטורנטו (פלוס שלוש שעות קדימה במעבר ממערב למזרח היבשת). בטורנטו אספנו שתי מכוניות פרטיות כי אין שם להשכרה מכוניות של 12 מקומות ויצאנו לנסיעה של שעה ורבע למפלים. למזלנו, קיבלנו את החדרים על הבוקר כי היינו מותשים מטיסת הלילה. מציינת שלפני שש שנים בעלי ואני גם הגענו למפלים, לצד הקנדי, אך אז הגענו מניו יורק באמצעות רכבת, נסיעה שלקחה 9 שעות ובחזרה משם עברנו דרך הגשר לעיר באפולו כדי לקחת משם טיסת המשך. 2.אטרקציות -האטרקציה העיקרית היא להגיע למפלים ופשוט להביט בהם, זה מסוג הדברים שתרצה לצלם עוד ועוד כי בכל רגע שאתה מסתכל עליהם אתה רוצה להנציח את היופי והעוצמה שהטבע מספק . זרימה מטורפת של מים כחולים - ירוקים שככל שתתקרב אליהם לא תישאר יבש! נהנינו כולנו רק מללכת לאורכם ולהתרשם מפלאי הטבע. בלילה יש אורות המאירים אותם, אבל לא מרשימים כמו לראות אותם ביום. יש תקופות שהם עושים מופע זיקוקים מעל המפלים כל ערב או בימים מסויימים. אנחנו הגענו בתקופה שלא היו בכלל, אחרי תקופה שהיו ממש כל ערב(לדברי המוכרת בחנות). 2.1 הסירה(של חברת Hornblower ) - לפני שש שנים בעלי ואני עשינו רק אטרקציה אחת והיא הסירה שנכנסת קרוב למפלים- אטרקציה מטורפת ומרטיבה. הפעם החלטתי לעשות אותה ולהוסיף אטרקציות נוספות, לכן קנינו את הכרטיס שעלה $64 לאדם(ילד על גיל 5 חינמי) וכלל את הסירה, שלוש אטרקציות נוספות ושאטל שמעביר אותך לאחת האטרקציות שמרוחקת בחמישה קילומטרים. לסירה עולים ללא הרשמה מראש, פשוט באים ונעמדים בתור(לסירה יכולים לעלות עד 700 אנשים). בכניסה קיבלנו מעיל ניילון שעוזר לך להישאר יבש( חלקית) , עולים לסירה בעלת שני המפלסים ויוצאים לתצפית קרובה למפלים ומקלחת קלה. טוב שתיכננו ללכת לנוח בחדר אחרי האטרקציה כי היו כאלה שהיו צריכים מלתחה חדשה. 2.2 סרט- הסרט מציג את תהליך היווצרות המפלים בצורה מקסימה וקצת רטובה. יצאנו מרוצים מהאטרקציה. היא העבירה את התהליך בצורה מיוחדת ומוחשית. 2.3 המסע מאחורי המפלים- (Journey behind thrle falls) כניסה למנהרה ארוכה שנחצבה בהר והביאה אותנו ממש מאחורי המפל בנקודות שונות, הנקודה הראשונה הייתה הכי מגניבה, השאר פחות, אבל היו עובדות מעניינות על המפלים לאורך המסדרון, כמו מי היחיד ששרד את הנפילה מהמפלים ועוד. 2.4 מסלול ה-White Water Walk שנמצא במרחק חמישה קילומטרים נהיגה בשאטלים או עצמאית. אנחנו הגענו עצמאית. המסלול הוא לאורך הנהר עצמו, ממנו מגיעים המים למפלים. במקום יש גשר עליו הולכים לאורך הנהר, עם תחנות שונות שניתן לרדת קרוב יותר למפלים. הלכנו לאורכו, מתפעלים מהזרימה, מצטלמים בכל נקודה אפשרית, מקנאים ביופי הזה וחושבים אם יש אפשרות לעשות ראפטינג שם( ראפטינג בנהר הניאגרה הוא בדרגה 6 ולפי סיפור איש המעלית-אנשים שונים ניסו לשוט על הנהר עם סירות שונות ואף אחד מהם לא צלח אותו בקלות. לא יודעת אם קיים המשוגע שינסה היום... 2.5 רכבל האירו קאר(Whirpool Aero Car)- ויתרנו על הרכבל כי קיבלנו את התצפית שראו ממנו בחינם וגם כי נפלנו על יום סופר קר! 3.מגדל ה-Skylon- מגדל בסגנון הסטרטוספיר בוגאס המהווה תצפית טובה של 360 מעלות על המפלים וגם אפשרות לשלב ארוחת בוקר/צהריים או ערב במסגרת בופה או במסגרת מסעדה רגילה בה הרצפה גם מסתובבת. הלכנו על ארוחת הערב בשש בערב ב-$40 לפני מיסים כדי לתפוס את התצפית באור, בשקיעה ובחשיכה. לסיכום, הנוף היה שווה, האוכל פחות... לפחות התנחמנו בפירות הטעימים, בקינוחים הנחמדים ובירקות הטריים. יצאנו ב-$46 קנדי לאדם אחרי שויתרנו על הכמה דולרים תרומה לשמירה על המפלים (יסלחו לנו הקנדיים). 4.האטרקציות בסביבת המפלים- האזור של המפלים מלא באטרקציות- מוזיאון שעווה, מוזיאון ריפליס, חנויות ממתקים, גן עדן שלם לילדים ו... באולינג! לכבוד או לא לכבוד יום הולדתי נכנסנו לשחק באולינג וזה היה ערב כיפי, מלא בצחוקים ומפתיע כשאמא שלי וחמותי הובילו בנקודות כשהן לא נראו מתאמצות בכלל בשליחת הכדור במסלול, אלא נראו בכלל באמצע שיעור בלט קלאסי ... התחרותיות והצחוקים באותו ערב המשיכו עוד בהוקי שולחן...אלה היו רגעים קטנים של כיף שרק מי שהיה ויזכר ימצא את עצמו צוחק צחוק מתגלגל. 5.מפעל השוקולד- Chocolate F/X- בדרך ממפלי הניאגרה פולס לעיירה ניאגרה און דה לייק עצרנו במפעל השוקולד הנחמד הזה, קיבלנו בו סיור מעניין מאוד בעלות של $2.5 לאדם שכלל גם שוקולד קטן מתנה לבחירה והרבה טעימות מהשוקולדים השונים. 6.העיירה ניאגרה און דה לייק- עיירה קסומה וציורית בסגנון עיירות בשוויץ או בהולנד. ללכת ברחובות שלה ולהרגיש איזה קסם סתוי עם העצים, חנויות הבוטיק הכל כך יפות מבחוץ ומבפנים, סנאים משוטטים ומטפסים על העצים והבתים היפים. באמת עיירה קסומה שהייתה סיום מרגיע לטיול גדוש בחוויות. 7.אוכל - היו מסעדות נחמדות לאורך הרחוב, אך בעקבות ביקור של אמא שלי ומזל בסופר (זה הפך לבילוי בשבילן) החלטנו לקנות סלטים מוכנים, לחם, פסטרמה וגבינה ולעשות פיקניק בפארק נחמד במרכז העיירה. היה שווה את זה מבחינת האווירה והטעמים (פחות המחיר). 8.כסף - שילמנו בדולר קנדי שקנינו מראש בארץ, אבל כשכבר נגמר לנו ורצינו לשלם בדולר אמריקאי לא נתקלנו במצב שאי אפשר לשלם בו (כמובן בשער פחות משתלם) בסופר, במלון וכו' ולקבל עודף בדולר קנדי בלבד. זה ממש עוזר שהם מקבלים גם דולר אמריקאי כי לפני שש שנים בעלי ואני שכחנו שעברנו את הגבול מארצות הברית ואנחנו במדינה אחרת...ונזכרנו רק כשקיבלנו את החשבון אחרי הארוחה😊.

הוואי

תודה רבה ל mazal boublil על הפוסט המפורט הזה! הוואי , פוסט קצר על נופש בהוואי ומספר המלצות על מסעדות וטיולים ... אז טסנו באוגוסט להוואי דרך לוס אנג׳לס שם שהינו יומיים ומשם בטיסה של 6 שעות עם חב׳ אלסקה להוואי- טיסה נעימה וצוות שירותי . שכרנו ג׳יפ מסוג טוסון שעלה לי 438$ למשך 7 ימים .. מחיר סביר בהחלט וגם הדלק בהוואי באופן יחסי זול. טסתי עם 2 ילדי ( 22, 24) התגובות שלהם נעו מ״וואוו״ ועד ״איףףף״ משתנה על פי קווי הקליטה בסלולר 🤗 אז קודם כל הוואי זה המקום הכי יפה שהייתי בו אי פעם ! פשוט הגענו לגן העדן של האי אוהאו .. הכל צבוע בחמישים גוונים של ירוק וערי געש שחורים , אדמת חמרה אדומה פורייה מאוד וגם הפירות והירקות טעימים ועסיסיים מאוד ! הוואי מאוד מאוד יקרה , תחשבו כמה השירות עולה בארץ , רק שם זה בדולר 💲💲💲 מסאג׳ עולה שם 200$ ומעלה ארוחת צהריים במסעדה פשוטה ( לא fancy ) 200$-250$ לשלושה .. כמובן שיש גם אופציות יותר זולות במשאיות האוכל בחוף הצפוני ( המלצה בהמשך ) אבל גם אופי הארוחה שונה בהתאם 🙃 ישנו במלון four seasons resort שהיה מבחינתי הגשמת חלום של הרבה שנים, ריזורט מפנק כמו בסרטים .. כולם מחייכים כל הזמן , שירותים ברמות על ושם אשכרה כדי לעשות לך חיוך על הפנים 🙃 ממליצה מאוד על האי כשכמובן יש לקחת בחשבון את העלויות בתכנון הטיול מראש .. מבחינתי נחתתי בגן עדן וככה הרגשתי במהלך כל דקה מהשהות שם 😇 מצ׳ב המלצות למסעדות , בתי קפה ופעילויות : * זיפ ליין בחוף המזרחי - חווה שבה עשינו אטרקציות מסוג אומגות וטיפוס על חבלים ... ממליצה מאוד למי שאוהב את הז׳אנר zip line keana farms * שייט ושנורקלים - מצ״ב תמונה עם הפרטים.. שטנו עם חברה מאוד שירותים , ארוחת צהרים ושתייה חריפה (3) לאדם , שתייה מתוקה חופשי .. שטנו לצלילה ושנורקל בשני יעדים .. ראינו צבי ים ודגים יפיפיים.. מסעדות, בתי קפה וארוחות בוקר ; א. קפה haleiwa בעיר הלאייווה בחוף הצפוני מקום טעים וליד גולשי ים. • שף מברו -מסעדת יוקרה , מנות הוואי עם קריצה מודרנית .. south kings st.1969 • אולה ( ola) מסעדה נהדרת בריזורט של טרטל ביי( מגוון וגם פירות ים ) בכללי מומלץ להגיע לחוף המקסים של טרטל ביי ( מפרץ) • מסעדת cheese cake factory -מסעדה ענקית ויש בה מנות ענקיות ומגוונות וכמובן עוגות גבינה מטורפות ב. China town הגדול בארה״ב ג. חוף מומלץ מאוד בצד המזרחי של האי kailua ד.יום במרכז התרבות הפולינזי -במקום כפרים אוטנטים. ה. יער הגשם ו. בחוף הצפוני של האי אוהאו פזורות משאיות אוכל , מומלץ ובאופן יחסי להוואי -זול אטרקציות : א. חוות האננס באי אוהאו (שלנו) dole plantation -רק לעצור בדרך , אין חובה לעשות את הסיור ב. הר הגעש ראש היהלום.. באי שלנו . הליכה של 10 דקות ברגל לנוף עוצר נשימה ג. אאוטלט בהונולולו - waikele premium outlet -מבצעים במחירים נמוכים ד. פארק המים עם בריכות גלים העיירה kapolei www. ו. תצפית מדהימה nuuanu palilookout משקיפה כל צוקים גבוהים וירוקים , צידו המזרחי והפראי של אוהאו .. שרשרת הרי koolau התצפית עד שעה 16:00. מוויקיקי נוסעים על h-1 ומשם לכביש 61 . ז. Sea life park מופעים של אריות הים , לוויתנים , אקווריום ענק . מוזיאון ממוקם בפארק . יש שם לגונה עם צבי ים . מיקום הפארק : kalanianaole hwy waimanalo ח. חוף קיילואה kailua , חול לבן וגולשי גלים , שחייה וצלילה .. לידו איים קטנים בקרבת קו המים י. חוף וויקיקי - הכי פופולרי- לעשות שייט על קטמרן. יא. שייט בהונולולו בין barbers point אל עבר aloha tower בהונולולו • טיול טבע מדהים למפלי מנואה בהונולולו manoa falls (בכביש מנואה rd)הכי מומלץ חיי לילה ובילויים : יב. אזור וויקיקי הוא הלב הפועם במיוחד kalalau וכן kuhio יש כאן הכל, מועדונים ומסעדות, מסיבות, הופעות חיות י״ג. שנורקל : hanauma bay יד. דרך פאלה שחוצה את האי ויער גשם זהו , מקווה שהעצות יסייעו למי מכם שיטוס בעתיד 😎

The better bean way

על ידי ארוחת ערב עם שיר

1 חבילת שעועית שחורה (בערך חצי קילו) ½ כוס שמן זית 2 בצלים גדולים לבנים 3 שיני שום 1 שן כתושה 1-2 פלפל אדום חתוך קטן ½ פלפל אדום חריף (לחתוך לא קרוב לזרעים ) 2 כפות כמון 3 כפות אורגנו 1 עלי דפנה 1 כף סוכר חום 1 וחצי כפות מלח קצת פלפל שחור להגשה : בצל ירוק יוגורט עיזים מלא .(לא חובה) משרים את השעועית לפחות 5 שעות עם 2 כפות חומץ תפוחים (זה מוציא את הרעלים בקטניה) שמים את השעועית בסיר עם מים חדשים בערך כף יד מעל , מביאים לרתיחה ונותנים לשעועית להתבשל לפחות שעה על אש בינונית. בסיר אחר רחב מטגנים בשמן זית את הבצל הקצוץ קטן יחד עם פלפלים קצוצים קטן בערך 10-15 דקות , מוסיפים את כל שאר התבלינים ,כמון אורגנו שום סוכר מלח . מערבבים 5 דקות נוספות , מוסיפים את השעועית עם המים שהתבשלו בהם לסיר שלנו עם עלה הדפנה לעוד שעתיים בערך , על אש בינונית נמוכה עם מכסה .מידי פעם לערבב ,לבדוק שלא יגמרו המים לפני שהשעועית רכה,( אז להוסיף מים ולבדוק טעם ) להגיש עם יוגורט עיזים ומעל בצל ירוק קצוץ דק , לפזר טיפה שמן זית . לילדים אני מכינה אורז בסמטי וסלט ליד השעועית . בתאבון --

Vegan Banana&Cacao Ice Cream

2 frozen bananas

1 tbsp almond butter

3/4 cup almond milk ( home made)

2 tbsp cocoa powder

1 tsp coconut manna ( or coconut oil)

Peel the bananas and put them in plastic bag over night in the freeze .

In high speed blender mix the frozen bananas with the rest of the ingredients.

Serve immediately or put in the freezer and stir every 15 min until it’s firm and creamy.